maanantai 12. syyskuuta 2011

Kaikenlaisia keräilyharrastuksia...












Minulla on tämä viikko koulusta vapaata. Pitäisi tehdä ravinto-opin tehtäviä , mutta arvatkaapa kiinostaako kamalasti.
Keräilettekö te mitään? Minun keräilykohteeni voivat jonkun mielestä olla erittäin kummallisia, mutta kukin taaplaa tyylillään :)

Minä keräilen muumimukeja, nalleja,joitakin muitakin pehmoleluja on lähtenyt matkaan. ovimagneetteja, postikortteja, runokortit ovat suosikkejani ja kaikki muutkin minua mielyttävät on pakko ostaa. Kynttilöitä ostelen myös jos on mielestäni sieviä. Kummallisin kohde mitä keräilen ovat tuttujen kuolinilmoitukset lehdistä ja myös muistovärssyt mitä ilmoituksissa on.

En leikkele kaikkia värssyjä, vain ne mitkä minua miellyttävät. Kuolinilmoitusten keräily alkoi siitä kun äitini raamatun välistä löysin ison pinon kuolinilmoituksia. Äitini vanhoja sukulaisia ja tuttavia. Ostin vihkon johon liimasin ne, ja aina kun lehdessä on ollut jonkun tutun ilmoitus on jäänyt tavaksi ottaa talteen ja liimata vihkoon.

Nallet ovat kaapissa sikin sokin kuten kuvasta näkyy. Tilda tyttönen kun tulee kylään, niin nallet haetaan ensiksi sängyn päälle. Vaatteita vaihdellaan nallelta toiselle. Nimetkin Tilda tietää osalle.

Muumimukeja minulla on Arabian tekemiä näin äkkiä laskettuna 36 kpl + 2 muovista jotka eilen ostin Ranuan eläinpuiston karkkikaupasta. Muumilusikoita on myös monenlaisia.

Mukit oli ensin käytössä, mutta sitten kun mies tiputti ensimmäisen, ja se meni tuusannuuskaksi, keräsin ne kaappiin piiloon. Niitä ei käytetä! Jätän ne sitten lastenlapsille perinnöksi, saavat tapella niistä :)

Täällä tänään aika tylsän näköinen ilma ulkona. Pitää iltapäivällä yrittää käydä edes pikkulenkki kävelemässä, ettei ihan mökity!
Kivaa viikonalkua kaikille lukijoille :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti